dimarts, 15 de desembre del 2009

5. Tancament de l'assignatura i avaluació

5.1. Valoració del blog

Aprendre a fer el blog m'ha servit per tenir accés a un nou recurs que es pot utilitzar a l'aula per tal d'afavorir el desenvolupament d'habilitats dels alumnes en l'ús de les TICs. Per part meva, era el primer cop que en creava un.

D'altra banda, passejant pels blogs dels meus companys, veig que n'hi ha molts que tenen un bon domini de la tècnica de disseny del blog i hi han incorporat elements (com sons) que jo, malgrat haver-ho intentat, no sé fer. També és cert que no puc dedicar-m'hi el temps que m'agradaria, però, encara que no tingui relació directa amb l'assignatura i l'avaluació del blog, les professores ens podríeu proporcionar un manual d'ús bàsic pels nous bloggers, una mica més complert que l'inicial. També crec que estaria bé que els companys d'aula ens relacionessim més a partir dels blogs perquè sinó sembla que cadascú fa la seva aportació però no coneixem massa la feina que fem entre tots.

En quant a l'ús d'aquest recurs, en general, va ser curiós que, fa aproximadament un mes, una alumna de Graduat en Educació Secundària de l'escola d'adults on treballo va haver de crear un blog com a tasca dins de l'assignatura de català i, per tant, ho vam poder fer entre les dues.

Anècdotes a part, la creació, el manteniment i el seguiment del blog facilita el contacte entre companys o persones interessades en el tema de la interculturalitat i facilita l'intercanvi de recursos per a treballar a l'aula. La meva intenció és anar-hi introduint nous recursos i propostes relacionades amb l'assignatura. També és una activitat interessant proposar la creació i el manteniment d'un blog per part dels alumnes de l'escola d'adults on treballo.


5.2. Valoració de l'assignatura

Proposar una relectura de les entrades és una bona estratègia per veure l'evolució i la feina feta en Interculturalitat i educació. De l'expectació de la creació d'un blog per primera vegada, vam passar a un debat mol interessant sobre l'actuació i model cultural que trasmetien les actituds del Joel i la Berta. La primera tasca la vaig trobar molt interessant, em va proporcionar base teòrica i em va refermar en la idea de la importància del compromís intercultural de tota la comunitat educativa, així com la del treball d'equip i cooperatiu. En aquesta tasca vaig començar a saber valorar adequadament els criteris que s'havien de tenir en compte a l'hora de portar una activitat a l'aula. Aquest concepte el vam arrodonir en l'anàlisi d'una webquest (PAC 3), on vam poder jutjar quin tipus de feina intercultural es proposava i quins requisits d'aquest camp cumplia.

Conèixer les Web Quest i com s'elaboraven em va obrir un camp de recursos nous per a l'aula i crec que ha estat una bona idea crear un recurs destinat a la secundària, ja que hi ha força menys propostes que per l'educació primària. De vegades, sembla que quan arriben a l'ESO, els nois ja estan educats. De tota manera, proposo que alguna vegada es consideri la creació de tasques per a l'educació d'adults, capdavantera en la classificació d'etapes educatives amb menys recursos, no només sobre interculturalitat, és clar.

Finalment, ha estat una assignatura participativa, on se'ns ha demanat una visió crítica sobre els diferents enfocaments interculturals, per tant, hem hagut de repensar el treball intercultural que es duu a terme a les escoles i qüestionar-nos què considerem important de treballar i què cal revisar. Valoro el meu treball en aquesta assignatura com a molt positiu i crec que és necessari seguir qüestionant-me la tasca intercultural a l'escola per afegir un granet de sorra a fer dels centres educatius una xarxa social i una comunitat d'aprenentage oberta al seu entorn.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada